Fysioterapi

Jo Helmer Skaali - Fysioterapeut - Kropp og Helseklinikken AS, Gjøvik

I likhet med muskelterapeutene behandler fysioterapeuten hele deg. Selv om smertene sitter ett sted, kan den komme fra andre strukturer enn der du har vondt. Når smerter og stress setter seg, er det ofte et tegn på ubalanse i spenningsmønsteret i muskler og vev.

Vår fysioterapeut, Jo Helmer, kommer fra Dokka og har studert fysioterapi i Nederland ved Saxion University of Applied Sciences. Han har videreutdanning innen Ortopedisk Medisin (Cyriax) fra OMI Norden. Jo har erfaring innen rehabilitering hvor han jobbet med hjerneslag og andre nevrologiske lidelser.

Som fysioterapeut møter man mennesker med ulike utfordringer og plager de trenger hjelp til å mestre. Jo motiveres av å kunne hjelpe folk med å redusere smerte, få en sterkere kropp og det å få økt forståelse for egen kropp og helse.

“For meg er pasientens mål i fokus og sammen setter vi opp tiltak for å nå disse”.

Jo Helmer

Behandlingsmetodene består av trening , øvelser og ulike manuelle teknikker. Selv har Jo vært aktiv innen flere idretter og har flere års erfaring innen styrketrening. Han interesserer seg spesielt for arbeidsrelaterte plager og idrettsskader, og behandler de fleste skader og lidelser.

Kort ventetid

Vi har kort ventetid og står klare for å hjelpe nettopp deg, og vi behandler både akutte og kroniske plager. Dette inkluderer blant annet nakke- og ryggplager, stress, spenningshodepine og kjevespenninger. Ingen plage er for liten eller stor! Vi hjelper deg til en mer smertefri hverdag og økt livskvalitet.

Hvordan behandler en fysioterapeut?

«Fysioterapeuter jobber med kropp og bevegelse for å fremme god helse. En fysioterapeut forebygger og behandler skader og sykdommer som gir smerter og/eller nedsatt funksjon i muskel- og skjelettsystemet. Behandlingen er basert på undersøkelse og vurdering av pasientens problem og hva pasienten selv ønsker hjelp til. Målet er at pasienten kan utvikle, gjenvinne eller holde ved like funksjonsevnen, utnytte egne ressurser og bidra aktivt i å bedre egen helse. For å få til dette er det viktig at pasienten og fysioterapeuten utvikler et trygt og tillitsfullt forhold.»

Tekst hentet fra Fysio.no

Under selve behandlingen er fysioterapeuten sammen med deg hele tiden. Behandlingen består av dyp massasje, manuelle teknikker som forbedrer leddbevegeligheten og enkle tøye- og styrkeøvelser.

Holdningskorrigering, generell bevisstgjøring og skreddersydde treningsprogram er også en del av behandlingen. Etter noen behandlinger vil du kjenne bedring og lære hvordan du selv kan endre bevegelsesmønsteret ditt, slik at du ikke får tilbakefall av plagene.

Det er veldig fint å kombinere fysioterapi med de andre behandlingstilbudene vi har på klinikken, og dette er noe av styrken vi har som Innlandets ledende tverrfaglige helseklinikk.

Hvordan bestille time?

Lurer du på hvordan du kan bestille time hos oss?

Sliter du også med stiv nakke eller andre plager?

Ta kontakt med Kropp og Helseklinikken på Gjøvik så hjelper vi deg!

Mann ved tastatur