Kropp og Helseklinikken med behandlingssted i Rudsbygd

Camilla Vinje Brodshaug tilbyr også muskelterapi i Rudsbygd - Kropp og Helseklinikken

Massasjeterapeut Camilla Vinje Brodshaug bor i Rudsbygd. Hun har fått laget behandlingsrom hjemme på gården slik at det er mulig å komme til behandling der. Ring oss på 61148900 eller send en e-post for timebestilling og andre spørsmål du måtte ha. Vi er her for å hjelpe deg til en bedre helse!

En dyktig Massasjeterapeut leser kroppen din og finner frem til de områdene spenningene sitter. Terapeuten tøyer og behandler muskulatur og bindevev. Stress og muskelspenninger frigjøres og slipper taket. Ved å behandle underhudsvev, bindevev og muskulatur oppnår man at muskulaturen blir myk og elastisk – nettopp slik den burde være. Sirkulasjonen i kroppen forbedres helt ned til de minste blodårene og en rekke positive prosesser settes i gang. Når spenningene slipper taket økes bevegelighet, sirkulasjon og kroppens evne til å restituere seg selv.

Regelmessig behandling har en del andre positive effekter blant annet lavere blodtrykk, økt lymfesirkulasjon, høyere smerte- og stresstoleranse, bedre koordinasjon samt bedre kontakt med muskulaturen.

En Massasjeterapeut vil også jobbe sammen med deg for å finne årsaken til at smertene oppstår, slik at du vil bli kvitt plagene dine og holde deg bra over tid. Terapeuten er en støttespiller som hjelper de prosessene i gang som må til for at kroppen skal lege seg selv. Årsaksbildet er ofte sammensatt. Eksempler på dette kan være stress, feil- eller ensidig arbeidsstilling. For mange er det den totale belastningen som blir for stor. Våre terapeuter har lang erfaring i å veilede mennesker til å håndtere hverdagens belastning bedre