Du angrer aldri på en aktivitet

Tilbakemeldinger fra kunder

Nyhetsbrev – uke 10 – 2020

Vi vil gjerne takke dere for alle tilbakemeldinger i forbindelse med review kampanjen vi har hatt gående i det siste. Det setter vi veldig stor pris på. Vi ønsker hele tiden å forbedre oss og gi dere et best mulig tilbud. 

Hvordan går det med hverdagsaktivitetene?

Nå merkes det at det går mot lysere tider. Dagene har blitt lengre og selv om det kom snø i helgen, så nærmer våren seg. De fleste av oss sitter litt for mye stille og kroppen er jo skapt for bevegelse! Det er ikke nødvendigvis avslapning å sitte stille i sofaen etter jobb. Det er kanskje det som frister mest etter en dag med stress og hvor man er sliten, men det er mye mer effektivt å gjøre noe fysisk aktivt! Det er det kroppen din ønsker og trenger mest!

Her kommer noen tips til mer overskudd i hverdagen

  1. Gå en tur i lunsjen eller gå/jogg en rask tur før du drar hjem fra jobb.Da er du ferdig trent og slipper dørstokkmila på ettermiddagen eller kvelden.
  2. Er du i taxibransjen med kjøring/henting av barn på ettermiddagene? Skift til treningstøy og gå, jogg eller tren litt styrke imens barna er på en aktivitet. Hvis du allikevel skal vente eller rekker hjemom i en halvtime kan du like gjerne være aktiv du også. To fluer i en smekk!
  3. Lag en avtale med noen du kjenner om en fysisk aktivitet sammen. En gåtur, løping, skitur, svømming, styrketrening, saltimer. En forpliktende avtale gjør at det er lettere å komme seg ut! Gjerne en fast dag i uka. 
  4. Har du ønske om mer trening? Start uke med å være aktiv på mandag. Det er den beste starten på uka og da har du allerede gjennomført den første av de gangene du har tenkt å trene. Venter du til onsdag eller torsag før du har første aktivitet er terskelen høyrere og lettere å la være. Kan jo like gjerne vente til neste uka da. Lur deg selv!
  5. Har du opplevd å ha lyst eller føler du burde trene på formiddagen og når ettermiddagen kommer så finner du på alle unnskyldninger du kan komme på for å slippe? Skift til treningstøy når du kommer hjem fra jobb. Da er halve jobben gjort! Det skal litt mer til å skifte til vanlig klær igjen uten å ha gjennomført en økt. 
  6. Sist, men ikke minst. Bytt ut ordet “burde” med “jeg har lyst til”. Kjenner du igjen følgende utsagn? Jeg burde trene 3 ganger i uka.. Eller: jeg vet at man burde trene 3 ganger i uka. Det oser ikke akkurat av lyst. Hvilke ord du bruker i den indre dialogen når du tenker på fysisk aktivitet har veldig stor påvirking på gjennomføring. Hvis du bruker “jeg har lyst til” når du tenker på trening, vil du etterhvert tro på det! (Selvom du ikke tror på det til å begynne med) Tenk på alle de positive effektene du får! mer overskudd, bedre kondisjon, styrke og bedre helse. 

Du angrer aldri på en aktivitet! 🤩

Vårlig hilsen fra 
Camilla, Yvonne, Thomas, Kjersti, Atle, Magdalena og Beate

Beate Aarstad Engelund

Beate Aarstad Engelund

Beate er daglig leder av Kropp og Helseklinikken AS og Massasjeterapeut NMF, utdannet ved Axelsons Body work school i 2003. Hun har videre utdannelse i medisin grunnfag og kurs innen kinesiotape, IMS (nålebehandling), Anatomy Trains og Natural Movement terapeut. En tidligere eliteseriespiller i håndball med 65 U-landslagskamper for Norge, som er lidenskapelig opptatt av kosthold, fysisk aktivitet og å hjelpe lokalbefolkningen til å oppnå bedre helse. Beate har ikke glemt håndballen helt og har tatt trener 1 kurs for å kunne engasjere seg i barnehåndballen i Gjøvik HK. Ta gjerne en kikk på artiklene Beate har skrevet, hvilke behandlinger hun tilbyr og oversikten over ledige timer.

Vil du dele artikkelen videre?

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Relevante artikler