Kampanje hos vår nye osteopat!

Introduksjonskampanje - Guro - Osteopat - 2024

Vi får en ny Osteopat hos oss fra og med torsdag 15. august, nemlig Guro Ophus Hamborg. Som dere ser av etternavnet er hun gift med osteopaten vår, Eirik.

I tillegg til vanlige osteopatbehandlinger er Guro sin spesialitet kvinnehelse. Under videreutdanningen skrev Guro diplomoppgave om korsryggsmerter hos gravide og barselkvinner og har kompentanse innenfor manuell behandling av barn og gravide. Hun kan hjelpe med refluks, uro, ammeproblematikk, smerter hos mor og funksjonelle plager hos spedbarn for å nevne noe.

Vil du ha time hos Guro? Hun har kampanje på førstegangskonsultasjon til kun 390 kr. Dette tilbudet varer til 15. september 2024.

Hva kan osteopaten hjelpe med?

En osteopat er autorisert helsepersonell med kunnskap i manuell behandling av kroppen. Osteopati baseres på å se en helhetlig sammenheng av individet og hvorfor plagene de opplever har oppstått.

Trenger barnet mitt å gå til osteopat?

Selv en liten kropp kan ha behov for manuell behandling. Allerede fra graviditet og fødsel kan barnet oppleve funksjonelle plager med ulik årsakssammenheng. Fødsel i sær er en stor påkjenning for både mor og barn og  bruk av verktøy(sugekopp, tang) kan ha ettervirkninger hos barnet. Andre faktorer som kan påvirke barnet er lengden på fødselen, der både en lang og en kort fødsel er stressende og krevende for barnet og mor. Hvilken posisjon barnet blir født i kan også ha en innvirkning på ubehag hos barnet eller problemer under amming.

Dette kan utspille seg som uro, favorittside, nedsatt bevegelse, økt gråt(kolikk) og sugevansker ved amming.

En osteopat gjennomfører en grundig anamnese, med god tid,- før en skånsom undersøkelse blir gjennomført. Etter undersøkelsen går vi gjennom eventuelle funn og legger en plan for behandling og videre oppfølgning av barnet. Hverken mor eller barn skal oppleve smerter eller ubehag i barseltiden.

Jeg har tatt keisersnitt og opplever plager og smerter. Kan dere hjelpe?

Keisersnitt er også en stor påkjenning for barn og mor. Under dette inngrepet skjæres gjennom SYV(!!) lag og dette gir en lenger tilheling hos mor. Barn som blir født via keisersnitt kan oppleve funksjonelle plager i etterkant, her også som ovennevnte plager som ammeproblematikk og favorittside hos barnet.

Osteopat Guro kan også hjelpe mor etter keisersnitt. Keisersnitt kan oppleves ubehagelig. Kjenner du på en tranghetsfølelse, nummenhet, en brennhets følelse, smerter ved løft eller aktivering av kjernemuskulaturen? Teknikker som mobilisering av arr, veiledning av pusteøvelser, aktivisering/trening kan hjelpe!