Er massasje nyttig?

Massasje og behandling hjemme fra vår Osteopat Kjersti Eidstuen - Kropp og Helseklinikken Gjøvik

Hvordan kan massasje hjelpe meg?

Alle som har spenninger, plager eller «vondter» i muskulaturen kan ha godt utbytte av massasje og behandling hos oss på Kropp og Helseklinikken på Gjøvik.

Behandlingen skaper varme og sirkulasjon i muskulatur og bindevev ned til hver minste fiber og celle. Spent og stram muskulatur deaktiveres og finner tilbake til sitt optimale spenningsnivå. Du får tilbake smidighet og bevegelighet i muskulatur som har vært feilbelastet over tid.

Har du tenkt på hvor fantastisk kroppens funksjonelle anatomi er sammensatt?

Kontinuerlig samspill

Muskler, sener og bindevev jobber sammen i et kontinuerlig samspill med å strekke, bøye og rotere.

Når du opplever smerter, om det er i eks. en albue, skulder eller nakke, så er det aldri bare én muskel som er vond og det er sjelden at årsaken sitter nettopp der du opplever smerter. Derfor er vi hos Kropp og Helseklinikken opptatt av helheten.

Hva slags massasje trenger jeg?

Hos Kropp og Helseklinikken har vi både massør og massasjeterapeuter. Vi hjelper deg til å finne riktig behandling ut ifra hva slags plager du har.

Mange kommer også til oss for å få klassisk massasje hos massør, som er en mer typisk velværebehandling. Vanlig massasjebehandling hos massøren passer for alle som ønsker å redusere spenningsnivået i muskulatur og få hjelp til generelle «vondter».

Vi har også idrettsmassasje eller sportsmassasje som er en litt tøffere og mer dyptgående behandling. Denne behandlingsformen passer for de med trent muskulatur.

Muskelterapi-behandling får du hos massasjeterapeutene. Her bruker vi tid på tester og undersøkelser av muskel og ledd-kjedene med bevegelighet og styrke. En stram og forkortet muskel blir også svak.

Vi ser på hvordan du står og hvordan du går, og leser spenningsmønsteret i kroppen din. Deretter lager vi en plan sammen med deg på hvordan vi skal hjelpe deg med plagene dine. I tillegg til å behandle symptomer, er vi opptatt av å finne ut hvorfor det har blitt vondt.

Hva kan du forvente når du kommer til massasjebehandling hos oss?

Vi holder oss oppdatert på faglig utvikling og ønsker hele tiden å forbedre oss. Våre terapeuter er genuint opptatt av å hjelpe deg. Vi synes det er viktig å ha deg med på laget.

Vårt mål er at alle som er til behandling også skal lære noe om hvordan koppen fungerer. Det er ofte flere årsaker til vond og smertefull muskulatur. En feil arbeidsstilling, uhensiktsmessig kroppsholdning på grunn av muskelspenninger, inaktivitet eller feil belastning over tid er noen av eksemplene.

Vi går ved siden av deg på veien og gir deg gode tips og råd underveis. Forebygging er et viktig element i hvordan vi jobber, og mange velger å gå til behandling regelmessig over tid for å holde seg bra.

Invester i egen helse

Hos oss kan du komme til massasje for å få hjelp med muskulære plager. Muskel- og skjelettplager er i dag den største årsaken til sykefravær og koster samfunnet store summer hvert år. Sett av tid til å investere i egen helse.

Har du gått og kjent på ubehag i muskulaturen over lengre tid, trenger kroppen litt hjelp. Det er ikke alltid det går over av seg selv.

Hvordan få hjelp?

De fleste venter for lenge før de oppsøker behandling. Ta kontakt med oss og vi hjelper deg å finne den massasjen du trenger. Hvis du ikke har noen spesifikke «vondter», men allikevel kunne tenke deg massasje, vil du kunne oppnå gode effekter av økt sirkulasjon og mindre stress i muskulaturen.

Ta kontakt eller bestill time på nett i dag. Du er hjertelig velkommen!